onsdag 26. mai 2010

Soving og eksamen

Se her, nå er jeg flink og blogger litt igjen! :)

Siden det nå er ganske sent, kl er 00.25 pr akkurat nå, så er vel soving et aktuelt tema. Jeg har jo tidligere fundert på hvordan fluer sover, og det er ikke noe jeg har fått noe godt svar på enda.
Et annet spørsmål jeg har ang soving er hvorfor jeg ikke gjør det akkurat nå.
Eller mer generelt; Hvorfor er jeg så fryktelig våken om kveldene, men så fryktelig trøtt om morgenen?
Hvorfor skjønner ikke kroppen min av seg selv at det er helt logisk at jeg må sovne om kvelden, så jeg slipper å være så trøtt om morgenen... Er det vingemangelen som gjør det..? (Haha, ref. fluetingen ja.. :) )

Et annet heftig tema om dagen er eksamen. Det er pr i dag, og da regnes i dag som onsdag siden jeg ikke har sovna enda (det blir jo ikke en ny dag før man har sovd en stund), 6 dager igjen til eksamen i Organisk kjemi og 8 dager igjen til eksamen i CelleMol. En enorm takk skyldes selvfølgelig min kjære venn Gaston som brukte store deler av dagen sin på å gå gjennom deler av pensum med meg!
Her har vi brukt 4 mnd på å gå gjennom pensum, og han gjør det på 2 dager, og jeg har aldri lært så mye før :)

Men poenget var at en venninne av meg snakka her om dagen om hvor mye annet hun får lyst til å gjøre i eksamenstida. Som det å lese gamle, gamle blogger. Eller å sortere bildene sine. Eller vaske alle skapene. Eller lære seg å hekle. Eller hva som helst annet, bare det ikke er lesing!
Hvorfor er det sånn? Noen folk sperrer seg inne på lesesalen og leser 12 timer om dagen i 4 uker før eksamen. Selv heller jeg litt mer mot "ekstremt laber lesing i 3 uker før eksamen, og så passe effektiv uka før". Hehe, kanskje ikke så ille, men nesten :)

Nå er det virkelig natt. Jeg skal opp om 6 timer, for å lese.. Såklart :)

Min nye favoritt om dagen,
Axis of Awesome! Og da spesielt "Chicken Little", nydelige mannen <3

Verdt å se på, helt klart! :D

Ingen kommentarer: